Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bästa pumpen  (läst 3370 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larm_HP

  • Guldmedlem
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 399
  • Karma +1/-1
SV: Bästa pumpen
« Svar #15 skrivet: 14 augusti 2017, 14:59:46 »
Bemödar man sig att ens byta kompressor pÃ¥ en luft/luft?  Sc:,h  Lite off topic men ska inhandla vitvaror till mitt nya kök varpÃ¥ säljaren visade mig ett exemplar med ett Ã¥rs garanti men 10 Ã¥rs garanti pÃ¥ kompressorn. Och en kompressorgaranti innefattar väl inte arbete utan endast material? Och i samma segment kan IKEA lämna 5 Ã¥rs full garanti pÃ¥ sina vitvaror till en brÃ¥kdel av priset. Världen är märklig..
Vattenglaset är halvfullt

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Bästa pumpen
« Svar #16 skrivet: 14 augusti 2017, 15:21:01 »
Bemödar man sig att ens byta kompressor pÃ¥ en luft/luft?  Sc:,h  Lite off topic men ska inhandla vitvaror till mitt nya kök varpÃ¥ säljaren visade mig ett exemplar med ett Ã¥rs garanti men 10 Ã¥rs garanti pÃ¥ kompressorn. Och en kompressorgaranti innefattar väl inte arbete utan endast material? Och i samma segment kan IKEA lämna 5 Ã¥rs full garanti pÃ¥ sina vitvaror till en brÃ¥kdel av priset. Världen är märklig..

Vissa tillverkare har endast materialgaranti på sina kompressorgarantier. Daikins garanti är på både material och arbete. Inga dolda krav på mellanservice eller annat. Med det inte sagt att maskinen får misshandlad hur som helst. Anledningen till att vi har denna garanti är kompressorn, swingkompressorn slits inte lika lätt som rotationskompressorn.

Mvh
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!