Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: ojämn reglering E9DKE  (läst 1158 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
ojämn reglering E9DKE
« skrivet: 21 november 2006, 20:58:45 »
Hej.
Har nu varit och kontrollerat ett par E9DKE(twin rotary) hos oroliga kunder som helt plötsligt när ryktena börjat sprida sig om h16 tycker att deras pumpar funkar dåligt. jag har då upptäckt att de verkar mycket ojämna i regleringen. vid max temp samt fläkten på auto, vingen lika på alla så har jag mätt upp stora skillnader i tryck. efter en stunds körning har de jag kollat lagt sig på allt från 23 till 28 bars tryck,och det hörs tydligt att det är kompressorn som ligger och reglerar.ungefär samma innetemp.
är det fler som har denna erfarenhet samt någon som har en lösning på varför det skiljer.
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!