Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: borrhÃ¥l leda bort vatte för högt tryck ?  (läst 1073 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rennod

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
borrhål leda bort vatte för högt tryck ?
« skrivet: 10 december 2012, 19:28:44 »
Nu har dom varit här igen för mycket vattentryck, innan dom grävde igen hÃ¥let sÃ¥ borrade dom hÃ¥l i foderröret sÃ¥ att trycket skulle minska satte dit en slang som gÃ¥r till diket bakom huset  nu rinner det ganska mycket vatten ur det . NÃ¥gon som varit med om liknande bra eller dÃ¥ligt ? Har själv ingen aning men borr gubbarna pÃ¥stod att det va bra. Var tvungen göra detta för att inte gjutning foder rör skulle tryckas sönder och vatten trycka upp bredvid dessa. Sa att det slutar kanske senare.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: borrhål leda bort vatte för högt tryck ?
« Svar #1 skrivet: 10 december 2012, 19:36:30 »
Det är i alla fall bra för tempen i borran om nytt varmt vatten flödar hela tiden men sen hur det blir med is och dylikt om det rinner hela vintern ?
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad lars

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 304
  • Karma +0/-0
SV: borrhål leda bort vatte för högt tryck ?
« Svar #2 skrivet: 10 december 2012, 21:59:05 »
Har Du fÃ¥tt en Cartesisk brunn?  Jag fick en när jag borrade efter vatten 1980. Sedan dess har det runnit över. Det har varit en hel del bekymmer att fÃ¥ bort vattnet. Att gjuta runt om har inte hjälpt mig. Det har kommit upp nÃ¥gon annanstans.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!