Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Svensk Patenterad innovativ Luft/Vatten Värmepump har kommit till marknaden  (läst 7494 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zx12r

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • Karma +0/-0
Fick detta på mailen, vet inte varifrån!
Låter som en riktig supermaskin...om det skulle vara sant.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ny Svensk Patenterad innovativ Luft/Vatten Värmepump har kommit till marknaden              Midea HHE 8,2 KW
 

Äntligen kommer den värmepumpen alla längtat efter. Och den vill vi att du skall få vara med att sälja och installera.

Den enda värmepumpen på marknaden som klarar av att generera värme med Cop värdet 4,2 vid -25 utan tillskottsel!

Värmepumpen Midea HHE är byggd enbart för att generera värme. (Inget omvänt kylaggregat) Den är byggd för att klara dom Skandinaviska vintrarna utan att tappa effektivitet!
   
Midea HHE tekniken gör att värmepumpen tillsammans med ackumulatorpannan/ plattväxlare ger villaägaren ett 65 gradigt tappvarmvatten året om, även när det är riktigt kallt ute!
   
Det finns ingen AC funktion på denna värmepump och det är en av dom innovationerna somger värme istället.

Annläggningen minskar tiden när den inte producerar värme. Spilltiden är förkortad med ca 90 %!

Systemet växlar temperaturen och tar till vara på kvarvarande värme energi och därmed höjer effektiviteten i hela anläggningen.

Installationstiden för hela anläggningen är under 1 dag tack vare väl genomtänkta unika lösningar!
     
En villa gör i snitt av med ca16000 kW/ år på uppvärmning till en kostnad av ca 21.000:-
Med vår anläggning blir kostnaden ca 5000:-/ år! 

Du får en komplett anläggning innehållande Värmepump, Ackumulatortank 302 liter, Automatshunt, Termostat,15 m kylrör, pall till värmepumpen.
 
5 års fabriks garanti! Genomgående högkvalitativt i alla delar.
   
Samling vid ”pumpen” innan första installation för utbildning.


Ditt inköpspris för en komplett anläggning är 43500:-
Frakt och moms tillkommer.

Välkommen att kunna offerera dina kunder en värmepumpsanläggning som ger en driftskostnad i en villa för ca 5000:-/ år!


Mvh HiTech Heating Energy AB  0150-39284                                                                                   

Utloggad Ubbe0

  • Värmepump !!!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1294
  • Karma +0/-0
  • Jag använder värmepumpar.
    • Mitsubishi Zero (A6M)
Märklig svenska och med väldigt många utropstecken. 0150- är i Katrineholm där IVT (Elektrostandard) hade tillverkning tidigare.
« Senast ändrad: 19 augusti 2009, 22:53:05 av Ubbe0 »
1.5 plans villa med källare i Skåne.
Mitsubishi Electric MSZ-FD25 VABH installerad i april -09 och placerad i min verkstad på ca. 50 kvm.

Utloggad Lexus

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4676
  • Karma +7/-5

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
Numret går till en privatperson enligt Eniro men jag kan inte hitta bolaget på t.ex UC eller Ratsit.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad drakbane

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
Hej,  fick de själv nu ikväll.

Hittade detta, http://www.energitorpet.se/

/Joakim

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Energitorpet filial till FMTY Ltd UK   
  Org.nummer: 516404-7846   Bolagsform: Filial   
 
 
 
  VD: Bergqvist, Conny
Registreringsår: 2008
 
F-Skatt: Aldrig registrerats läs mer
 
 
BESÖKSADRESS 
Eriksberg Zakristorp   
641 93 Katrineholm 
Södermanlands län 
 
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
zx12r, Hur kan du ha fått ett mail utan att det står en avsändare?
Future Energy AB finns i vart fall inte registrerat i Sverige, däremot nåt som heter Future Energy 2008 AB, org.nr 556721-6394

Nedanstående del av försäljningssnacket MÅSTE var en ren bluff.
Svammel skulle jag vilja kalla det så länge jag inte får signal om att de på något sätt använder sig av en helt ny teknik.

Citera
Den enda värmepumpen på marknaden som klarar av att generera värme med Cop värdet 4,2 vid -25 utan tillskottsel!
« Senast ändrad: 20 augusti 2009, 21:40:35 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Det där mailet verkar ha gått ut som rent spam verkar det som  ;)
Försökte ställa några frågor i ett svar men avsändaren verkar inte vara så intresserad av att svara på frågor  knUp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Ubbe0

  • Värmepump !!!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1294
  • Karma +0/-0
  • Jag använder värmepumpar.
    • Mitsubishi Zero (A6M)
Eriksberg?? Åker förbi där ibland när jag är "hemmavid". Får väl knacka på och lyssna vad de har att erbjuda vid tillfälle.
1.5 plans villa med källare i Skåne.
Mitsubishi Electric MSZ-FD25 VABH installerad i april -09 och placerad i min verkstad på ca. 50 kvm.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Just den raden fick mig okcså att tänka till :
 "Den enda värmepumpen på marknaden som klarar av att generera värme med Cop värdet 4,2 vid -25 utan tillskottsel!"
Finns det andra vp som klarar cop 4,2 vid -25 ºC men med hjälp av eltillskott? ::)
Låter lite amatörsmässigt, men man ska kanske inte dömma ut det ändå, även en blind höna kan ju hitta ett korn ibland, kanske ett av guld, eller flera om det visar sig vara sant.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Jag tänker så här:

Vad synd om de på grund av ren dumhet försöker överdriva och förvanska data på pumpen för att få den att se bra ut, om den de fakto kanske är liiite bättre än vad vi hittils har sett.
En saklig och bevisad prestandaökning på bara 10% jämfört med "befintliga" maskiner skulle vara tillräckligt för att de skulle få en stor andel av marknaden.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
skall ta o snacka med midea om några veckor då dom kommer .

jag vet att midea har en super maskin på gång men inte så bra som påstås här.

kineserna kommer till mig den21 september o vill förhandla .

krister
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad zx12r

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • Karma +0/-0
zx12r, Hur kan du ha fått ett mail utan att det står en avsändare?
Future Energy AB finns i vart fall inte registrerat i Sverige, däremot nåt som heter Future Energy 2008 AB, org.nr 556721-6394

Nedanstående del av försäljningssnacket MÅSTE var en ren bluff.
Svammel skulle jag vilja kalla det så länge jag inte får signal om att de på något sätt använder sig av en helt ny teknik.

Citera
Den enda värmepumpen på marknaden som klarar av att generera värme med Cop värdet 4,2 vid -25 utan tillskottsel!

Mailet har en avsändare "Conny Bergkvist (40talist@telia.com)" men jag vet inte var de fått min adress ifrån...

Klart att det är ren bluff. Att de skulle klara COP på 4,2 vid -25 när övriga knappt klarar att hålla sig över 1,0 är rent löjligt.
Vad skulle den ge vid plusgrader då, COP över 10 eller? Ska man överdriva finns det ju gränser för hur långt man kan gå...  knUp

Mvh Thomas

Utloggad Mekaniker

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Södra Finland
  • Antal inlägg: 640
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
All reklam som säljer bra är ju bra för säljaren eller ::)

Energitorpets beredare är en Borö T 500 med kondens-slinga samt sol-slinga?
Bilden är spegelvänd!
Borö-tanken helt OK till sina egenskaper.
Ute-enheten är förvillande lik Ultimate 9kW...Och de uppger att tillverkare är Gree Appliances On/Off-maskin

Motsvarande paket kostar på vår sida 6750 euro installerad inkl.6 kW elmotstånd
Och Ultimate lovar inte 300 kvm...

Mekaniker
Mekaniker
Problemlösare inom husteknik;-)
Nibe 2025-8+Borö 500L Tank+Solfångare 6 kvm
Bor i Stockhus från 1926 i Södra Finland

Utloggad Perss

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Hmm Greven1

Midea har 185.000 anställda och tillverkar 25 miljoner pumpar per år. Varför skulle dom komma upp till dig i lilla Sverige?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!