Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Fel pÃ¥ kompressorn 1210-7 ???  (läst 16502 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad farjars

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Hälsingland
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Fel på kompressorn 1210-7 ???
« Svar #45 skrivet: 20 januari 2007, 15:24:24 »
Hej,

Ok - igår var installatören här och bytte ut kompressorn/kylmodulen(som det stod på den).

Och kl. 13.00 var den 'nya' VPn igång med ett mycket mindre 'ansträngt' brummande och tystare än den gamla VPn. (alltså detta när den gamla gick bra ändå...) Och inget noterat blinkande på källar lampan vid start, konstigt nog.

Det tog ca 4 tim att de-montera och montera.

Körde KB pump innan den nya slogs på och KB f/r låg på 5/5 med ca -7 ute, då med 10 dagars vila för borrhålet - innan fick jag in -2 vid VP drift redan på en mild säsong - jo jag vet jag har ett klent borrhål.

Nu har VPn gått konstant i ca 20 timmar och KB är 1/-3, vi har haft kallt nu sedan igår, mellan -19 till -14

Vi får se nu hur denna kompressor presterar -
Hälsingland // Nibe 1210-7 // 135 m aktivt borrdjup(totalt 140 m) // Driftsatt Feb 2003 // Hus byggt 1924 ca 160 kvm + källare/garage 65 kvm // 19 radiatorer, 4 kakel ugnar(myseldar då och då) // Håller 21-22 inne(17-18 källare) 4 pers

Pump parametrar(20070120)
(Värden inom parantes = standardvärden.)  Gradminuter för VP start (-60) -120 | Gradminuter för eltillskott start (-300) -400 | Min stopptid kompressor (20 minuter) 30 minuter | TvÃ¥ngsstart av VP vid difftemp bör/ärvärde (13 grader) 17 grader | VV Start 43 grader | VB Fram max (45 grader) 50 grader | cirkulations pump hastighet 1 pÃ¥ VB och KB | Kurva 8 -2

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!