Skrivet av: branch-skadad
« skrivet: 11 februari 2005, 23:43:39 »Tjena igen
ni behöver inte vara så oroliga.....
jag har en bekant till min brorsa som har en ny IVT hemma hos sig. (9kW) Jag har kollat den med logger bara för att jag är så hopplöst nyfiken.....
Kompressorns hetgastemp går under senaste veckan inte över 89,8grader en enda gång ens vid VV-värmning vilket är ganska förvånande. (men loggern stämmer det sääter jag kulorna på)
VV stannar då vid ca 54grader vilket VV är inställt på. (Diffar givetvis upp å ner1,5 grad vilket verkar vara normalt med IVT-givare )
Lacken förresten Experten, behöver du nog inte oroa dig för, eller?? för konstigt nog går kompressorns hetastemp bara några få grader över konkurrentarna vid samma driftfall, men till ett bättre resultat och har faktiskt en även för mig mätbar och något högre verkningsgrad än Copelands bästa ZH-scroll.
Jag personligen tror faktiskt att denna konstruktion är ett lyckat grepp och det känns som att IVT är lyckligt lottade även om många verkar tro tvärtom.
Oljan i vanliga fall börjar ju inte ta stryk förrens vid 125graders drift (beroende på kvalitet givetvis) vilket det är mycket god marginal till även vid så hög VV-temp som 55grader. Hetgas uppmätt av mig till max 94,4 grader vid normal "topp" på VV-laddning vilket tyder på ett kanonresultat om man tror min utrustning.
(å vem faan, om uttrycket ursäktas; behöver trycka upp VV-temp över det till taskig ekonomi?) Bara för att man KAN så skall man ju inte köra max hela tiden. Likadant med bilar som med alla kyl eller VP-kompr. man ska INTE köra med gasen i botten HELA tiden. de är säkert tillverkade för maxdrift under vissa driftförhållanden men inte alltid som med allt annat i motorväg.
Det är ju bättre att ladda en större tank med lägre komprision än en liten med mycket för att åstadkoma samma mängd, eller?
Den som inte begriper det bör överväga at köpa en kupévärmare på biltema istället att värma sig med.(oavsett fabrikat på VP givetvis)
ha nu en lugn helg å hetsa inte upp er över småsaker, det gör bara att ni isåfall får högre blodtryck; och ni mår inte något bättre av det, jag lovar er...
Mr Mister
ni behöver inte vara så oroliga.....
jag har en bekant till min brorsa som har en ny IVT hemma hos sig. (9kW) Jag har kollat den med logger bara för att jag är så hopplöst nyfiken.....
Kompressorns hetgastemp går under senaste veckan inte över 89,8grader en enda gång ens vid VV-värmning vilket är ganska förvånande. (men loggern stämmer det sääter jag kulorna på)
VV stannar då vid ca 54grader vilket VV är inställt på. (Diffar givetvis upp å ner1,5 grad vilket verkar vara normalt med IVT-givare )
Lacken förresten Experten, behöver du nog inte oroa dig för, eller?? för konstigt nog går kompressorns hetastemp bara några få grader över konkurrentarna vid samma driftfall, men till ett bättre resultat och har faktiskt en även för mig mätbar och något högre verkningsgrad än Copelands bästa ZH-scroll.
Jag personligen tror faktiskt att denna konstruktion är ett lyckat grepp och det känns som att IVT är lyckligt lottade även om många verkar tro tvärtom.
Oljan i vanliga fall börjar ju inte ta stryk förrens vid 125graders drift (beroende på kvalitet givetvis) vilket det är mycket god marginal till även vid så hög VV-temp som 55grader. Hetgas uppmätt av mig till max 94,4 grader vid normal "topp" på VV-laddning vilket tyder på ett kanonresultat om man tror min utrustning.
(å vem faan, om uttrycket ursäktas; behöver trycka upp VV-temp över det till taskig ekonomi?) Bara för att man KAN så skall man ju inte köra max hela tiden. Likadant med bilar som med alla kyl eller VP-kompr. man ska INTE köra med gasen i botten HELA tiden. de är säkert tillverkade för maxdrift under vissa driftförhållanden men inte alltid som med allt annat i motorväg.
Det är ju bättre att ladda en större tank med lägre komprision än en liten med mycket för att åstadkoma samma mängd, eller?
Den som inte begriper det bör överväga at köpa en kupévärmare på biltema istället att värma sig med.(oavsett fabrikat på VP givetvis)
ha nu en lugn helg å hetsa inte upp er över småsaker, det gör bara att ni isåfall får högre blodtryck; och ni mår inte något bättre av det, jag lovar er...
Mr Mister