Skrivet av: virre
« skrivet: 30 september 2011, 17:09:39 »Den klarar troligtvis inte av att göra så hett utan hp-larm..
Din vp startar och stoppar enbart via gt3 givaren, som sitter på nedre delen av tanken.
Med standard inställning 45 och differens 5 grader, då startar den på 42,5 och värmer till 47,5 i botten på tanken och då är tempen strax över 50 grader i toppen beroende på deltat.
Prova att ställa på ca 47 grader istället.
På din vp sitter gt9 före t-röret på vvb, därför går det bara att kolla tempen i värmedrift.
på lite nyare tex. greenline ht plus så styrs vv start via gt3 och stopp via gt9, då sitter gt9 efter t-rör och mäter även vid vv-drift.
Din vp startar och stoppar enbart via gt3 givaren, som sitter på nedre delen av tanken.
Med standard inställning 45 och differens 5 grader, då startar den på 42,5 och värmer till 47,5 i botten på tanken och då är tempen strax över 50 grader i toppen beroende på deltat.
Prova att ställa på ca 47 grader istället.
På din vp sitter gt9 före t-röret på vvb, därför går det bara att kolla tempen i värmedrift.
på lite nyare tex. greenline ht plus så styrs vv start via gt3 och stopp via gt9, då sitter gt9 efter t-rör och mäter även vid vv-drift.