Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Jocke montör
« skrivet: 06 januari 2010, 21:54:04 »

Det väl ingen som påstått att är förbjudet med upplysningar här på forumet, problemet är att du inte har någon upplysning att komma med.
Dessutom vill du inte ha någon upplysning av oss. ???

Det enda du gjort är att häva ur dig att No1 service är skit utan att förklara vad du utsatts för.

Är det såna här pajkastartrådar du vill starta så rekommenderar jag Flashback istället.

/Jocke

God fortsättning och lycka till med din trevliga attityd. Var har jag sagt att no1 är skit? Tacksam om du vill visa det. Häva ur mig?
Det enda jag sagt att jag är inte nöjd med IVT och deras nöjdkundgaranti och vill vidarebefordra en synpunkt till eventuella
köpare. Vi lever fortfarande i ett fritt land tror jag, men jag ska kanske börjar tvivla.

Tack det samma, både på fortsättningen och eventuella attitydsbrister.

Ska jag vara ärlig så förstår jag faktiskt inte riktigt vad du kritiserar.
Är det din Installatör, eller IVT som produkt, eller Nöjd kundgarantin (där No1 service ingår) som inte lever upp till förväntningarna?

Sen tycker jag det blir lätt parodiskt när du ondgör dig över den tröga responsen från IVT support när du själv inte svarar i din tråd på flera veckor ja, du har ju faktiskt fortfarande inte svarat på vad problemet gäller.

Ett tips:
Som Forumavdelningen antyder så svarar vi här på värmepumpar och installationsfrågor.

Exempel: Någon ställer en fråga, några andra försöker svara. Man kommer fram till problemet eller åtminstone närmare en lösning.
Lite rundsnack kring detta osv.

Tycker du att det verkar stämma in på din egen tråd?
 
Skrivet av: zigge65
« skrivet: 06 januari 2010, 19:42:36 »

Jag tycker inte att IVT sköter sitt nöjdkund åtagande speciellt väl. Skickade mejl till supporten den 21 December och får inte
svar förrän efter den 3 Januari då supporten stängt.  >:(

I dag den fjärde fick jag svar, alltså mer än fjorton dagar att svara på ett mejl. Tänk på det innan ni köper IVT.

Det är nog väldigt vanligt att folk köper värmepump beroende på hur fort tillverkaren svarar på mejl.
Skrivet av: zigge65
« skrivet: 06 januari 2010, 19:32:54 »

Konstigt att han överhuvdtaget svarade då han hade helt stängt. ;D ;D ;D

Skrivet av: Rdx
« skrivet: 06 januari 2010, 19:19:00 »

Min leverantör har helt stängt också, dessutom svarade de när jag frågade om problemen med min pump, jag vet inte.
Du har totalt driftsstopp på din pump så du inte har någon värme i huset och din leverantör svarade "vet inte"?  Vad var det de inte visste?  Om du skulle frysa?  ^-^

Det är något här som inte hänger riktigt ihop i din historia...  knUp
Skrivet av: zigge65
« skrivet: 06 januari 2010, 19:12:17 »

Det är ju din installatör du ska klaga på i första hand. Sen tror jag knappast man nöjer sig med mail till IVT vid driftstopp. Känns som att du bara är ute efter att smutskasta IVT. Ge dig.
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 06 januari 2010, 18:53:10 »

Har du verkligen haft driftstopp så länge(?) och i rådande kyla (!) så kan du ju reklamera Nöjd kund garantin till SVEP så får dom reda ut om garantin inte fungerar som den skall.  Har du inte frusit? Sc:,h
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 06 januari 2010, 16:40:31 »

Om man läser nöjdkund garantin så står där inget om att de är tvungna att svara på mail omedelbart. Har du däremot driftstopp skall du få hjälp inom 24 timmar. Fast det verkar du ju inte ha haft eller?

Precis vad jag hade.
Skrivet av: zigge65
« skrivet: 06 januari 2010, 12:39:01 »

Om man läser nöjdkund garantin så står där inget om att de är tvungna att svara på mail omedelbart. Har du däremot driftstopp skall du få hjälp inom 24 timmar. Fast det verkar du ju inte ha haft eller?
Skrivet av: Rdx
« skrivet: 06 januari 2010, 12:16:03 »

Jag måste hålla med Jocke här...  Du klagar på servicen men vill inte förklara vad det är du behövde hjälp med?  I så fall tycker jag nog du lika gärna kan låta bli att skriva ditt klagomål överhuvudtaget.  För mig låter det som om din fråga var tämligen betydelselös (icke akut) så du vill inte avslöja det här, då folk inte kommer att tycka att ditt klagomål är något allvarligt.
Skrivet av: lubbis
« skrivet: 06 januari 2010, 12:12:33 »

Är det inte dags att låsa denna tråd?

Dessa inlägg tillför ingenting. Samma som att säga till en framtida bilkund att Volvo - Saab - VW etc är riktiga skitbilar utan att tala om varför man anser så.

Vi lever i ett fritt land men det betyder inte att man får skriva/uppträda hur som helst i forumet utan här gäller de regler som forumägaren satt upp och som man accepterat vid ansökan om att få bli medlem.

En mer ödmjuk attityd brukar betala sig i form av hjälp efterson vi övriga som är med bara är det för att vi har intresse av värmepumpsteknik.
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 06 januari 2010, 12:02:33 »

Det väl ingen som påstått att är förbjudet med upplysningar här på forumet, problemet är att du inte har någon upplysning att komma med.
Dessutom vill du inte ha någon upplysning av oss. ???

Det enda du gjort är att häva ur dig att No1 service är skit utan att förklara vad du utsatts för.

Är det såna här pajkastartrådar du vill starta så rekommenderar jag Flashback istället.

/Jocke

God fortsättning och lycka till med din trevliga attityd. Var har jag sagt att no1 är skit? Tacksam om du vill visa det. Häva ur mig?
Det enda jag sagt att jag är inte nöjd med IVT och deras nöjdkundgaranti och vill vidarebefordra en synpunkt till eventuella
köpare. Vi lever fortfarande i ett fritt land tror jag, men jag ska kanske börjar tvivla.
Skrivet av: Jocke montör
« skrivet: 05 januari 2010, 20:14:51 »

Det väl ingen som påstått att är förbjudet med upplysningar här på forumet, problemet är att du inte har någon upplysning att komma med.
Dessutom vill du inte ha någon upplysning av oss. ???

Det enda du gjort är att häva ur dig att No1 service är skit utan att förklara vad du utsatts för.

Är det såna här pajkastartrådar du vill starta så rekommenderar jag Flashback istället.

/Jocke
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 05 januari 2010, 19:03:07 »

Detta forum som är frivilligt är inget "klagoforum" utan tala om vad problemt är så ska du se att du kommer att få del av den erfarenhet som finns samlad hos medlemamrna.

I detta ärende vill jag inte ha er hjälp, kanske i morgon i ett annat ärende, i detta ärende ville jag ha hjälp av IVT.
Jag tycker fortfarande inte att de har svarat upp till vad jag tycker är nöjdkundgaranti och då vill jag delge eventuella
köpare den informationen som en upplysning innan de köper. Jag kan inte i se någonstans  i det här forumet att det är förbjudet med
upplysningar, sedan kan var och en bedöma vad nöjdkundgaranti är värt.
Skrivet av: lubbis
« skrivet: 05 januari 2010, 12:19:07 »

För att få någon substans i ditt påstående så skulle jag vilja veta vad för slags fråga du ställde och vad svaret var.

Nöjd kund kan ha olika betydelse tex om svaret finns i manualen men man inte orkar att läsa men förväntar sig svar från en support så är det en sak. Har man därimot kallt inne trots ny installation så ska man naturligtsvis ha snabb hjälp.

Detta forum som är frivilligt är inget "klagoforum" utan tala om vad problemt är så ska du se att du kommer att få del av den erfarenhet som finns samlad hos medlemamrna.
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 05 januari 2010, 12:04:39 »

Du kanske kunde ha fått bra hjälp om du hade förklarat ditt ärende här på forumet, precis som Jocke frågade!!  ;)

Nöjd kund garantin handlar ju mest om att återfå värme inom 24 timmar, ökad tillgänglighet mellan vissa datum samt en fri funktionskontroll inom 2 år. Om din leverantör inte svarar på sin telefon så tycker jag du skall rapportera detta till IVT och hävda att det är ett avtalsbrott. Att IVT inte svarar på supportmejl under jul /nyårs helgerna kan jag förstå, det gör nog inte de andra leverantörerna heller.

Nöjd kund garantin har väl funnits sen april 2007? Jag har inte sett något annat klagomål om Nöjd kund garantin här på forumet så det finns tydligen gott om nöjda kunder och en som är missnöjd?
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 04 januari 2010, 11:49:08 »

Jag tycker inte att IVT sköter sitt nöjdkund åtagande speciellt väl. Skickade mejl till supporten den 21 December och får inte
svar förrän efter den 3 Januari då supporten stängt.  >:(

I dag den fjärde fick jag svar, alltså mer än fjorton dagar att svara på ett mejl. Tänk på det innan ni köper IVT.
Skrivet av: Jocke montör
« skrivet: 27 december 2009, 07:56:19 »

Vad gäller saken då?
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 27 december 2009, 07:36:32 »

Har du provat följande? http://www.no1service.se/om_no1.asp

Man kan ju prova att kontakta sin leverantör också om det skulle vara akut.

Jag deltog in en undersökning på IVT's hemsida där jag skrev: "IVT talar ju varmt om sin Nöjd Kund garanti, men jag undrar hur IVT kompenserar sina kunder om IVT inte lever upp till Nöjd Kund garantin???"   Fick inget svar.

Nu har jag en suverän IVT leverantör så jag känner mig inte oroad, men det är väl en hel del som köper IVT pga Nöjd Kund garanti då det ser ut att vara en bra trygghet.  

Tack, jodå det har jag gjort, jag vill bara påpeka för eventuella IVT kunder att deras garantier är inte mycket värda när det kommer till kritan.
Min leverantör har helt stängt också, dessutom svarade de när jag frågade om problemen med min pump, jag vet inte.

no1 har bara en firma i Stor-Stockholm, Vallentuna som är långt bort från stan.
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 26 december 2009, 18:58:07 »

Har du provat följande? http://www.no1service.se/om_no1.asp

Man kan ju prova att kontakta sin leverantör också om det skulle vara akut.

Jag deltog in en undersökning på IVT's hemsida där jag skrev: "IVT talar ju varmt om sin Nöjd Kund garanti, men jag undrar hur IVT kompenserar sina kunder om IVT inte lever upp till Nöjd Kund garantin???"   Fick inget svar.

Nu har jag en suverän IVT leverantör så jag känner mig inte oroad, men det är väl en hel del som köper IVT pga Nöjd Kund garanti då det ser ut att vara en bra trygghet. 
Skrivet av: tjosan
« skrivet: 26 december 2009, 13:38:26 »

Jag tycker inte att IVT sköter sitt nöjdkund åtagande speciellt väl. Skickade mejl till supporten den 21 December och får inte
svar förrän efter den 3 Januari då supporten stängt.  >:(

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!