Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nya tillbehör till CTC  (läst 2719 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ROLPeR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrtälje
  • Antal inlägg: 397
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt som puttrar och smäller är av intresse.
Nya tillbehör till CTC
« skrivet: 17 september 2007, 22:13:27 »
Det verkar som nÃ¥gon pÃ¥ CTC läser detta forum.  :)

http://www.ctcvarme.se/enertech/p224/files/Tillbeh_r_CTC_V_rmpepumpar_H_sten_2007_webb.pdf

MVH // Rolle
IVT, 2X90m borrdjup, 200 m² enplan. Byggår 2010 Norrtälje. Toltalförbrukning 13300 kWh.

Tidigare hus CTC EcoHeat 5 V3,

"It takes a lot of knowledge to really mess something up!"

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
SV: Nya tillbehör till CTC
« Svar #1 skrivet: 20 september 2007, 15:58:20 »
Så trevligt, då slipper jag göra en "fuling" att på egen hand flytta den inbygga kontrollpanelen till ovanvåningen. Undrar vad en "Rumsdisplay" kan kosta....?
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

Utloggad ROLPeR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrtälje
  • Antal inlägg: 397
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt som puttrar och smäller är av intresse.
SV: Nya tillbehör till CTC
« Svar #2 skrivet: 20 september 2007, 16:04:10 »
Så trevligt, då slipper jag göra en "fuling" att på egen hand flytta den inbygga kontrollpanelen till ovanvåningen. Undrar vad en "Rumsdisplay" kan kosta....?

Observera att det är originalpanelen du flyttar.
Det du köper är bara ett montagekit. Priset blir spännande att se.

MVH // Rolle
IVT, 2X90m borrdjup, 200 m² enplan. Byggår 2010 Norrtälje. Toltalförbrukning 13300 kWh.

Tidigare hus CTC EcoHeat 5 V3,

"It takes a lot of knowledge to really mess something up!"

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
SV: Nya tillbehör till CTC
« Svar #3 skrivet: 20 september 2007, 16:06:53 »
Aha... Ja det är väl logiskt...kanske.... Annars kunde det ju vara bra att kunna styra pumpen från två ställen.

Så trevligt, då slipper jag göra en "fuling" att på egen hand flytta den inbygga kontrollpanelen till ovanvåningen. Undrar vad en "Rumsdisplay" kan kosta....?

Observera att det är originalpanelen du flyttar.
Det du köper är bara ett montagekit. Priset blir spännande att se.

MVH // Rolle
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

Utloggad lajo01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
SV: Nya tillbehör till CTC
« Svar #4 skrivet: 05 oktober 2007, 10:25:43 »
Pratade med CTC på Hem o Villa Mässan igår, ung 800 spänn kostar montagekittet för styrpanelmontering.
Man kan undra om de skickar med skruvar av platina i paketet???? >:(
800 pix för en plastram, som borde skickas med en pump för 50000 från början! Phui!

Den något "skämtsamme" CTC representanten tyckte att det var billigt, "Det var den enda produkten i hans prislista som var tresiffrig". Kul kille, tur för CTC att inte han sålde pumpen till mig, då hade det inte blivit affär.....
CTC V3 8.5, 200m borrhål (200 m aktivt artesiskt hål ), 250 kvm uppvärmd yta på tre våningar utanför Jönköping. Braskamin från Camina. Tilläggsisolerad vind, treglasfönster.... Vad gör man inte för att spara kilowatter.... :)

Utloggad ROLPeR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrtälje
  • Antal inlägg: 397
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt som puttrar och smäller är av intresse.
SV: Nya tillbehör till CTC
« Svar #5 skrivet: 05 oktober 2007, 12:34:07 »
Pratade med CTC på Hem o Villa Mässan igår, ung 800 spänn kostar montagekittet för styrpanelmontering.
Man kan undra om de skickar med skruvar av platina i paketet???? >:(
800 pix för en plastram, som borde skickas med en pump för 50000 från början! Phui!

Den något "skämtsamme" CTC representanten tyckte att det var billigt, "Det var den enda produkten i hans prislista som var tresiffrig". Kul kille, tur för CTC att inte han sålde pumpen till mig, då hade det inte blivit affär.....

Jag tycker också det är billigt. Det lär ju inte vara några jättevolymer på en sådan produkt.
Jag kollade på Clas O. en 15m nätverkskabel kostar 169:- och då är det en standardpryl i satsen.

MVH // Rolle
IVT, 2X90m borrdjup, 200 m² enplan. Byggår 2010 Norrtälje. Toltalförbrukning 13300 kWh.

Tidigare hus CTC EcoHeat 5 V3,

"It takes a lot of knowledge to really mess something up!"

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!