Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas TrÃ¥d  (läst 9184 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ganescha

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas Tråd
« Svar #30 skrivet: 08 mars 2016, 09:11:46 »
Okej, då får det bli så. Men bör jag vänta med att sätta igång Rumsgivarpåverkan? Tänkte så här; då min externa termometer visar 21 och givaren visar 21.9 så sätter jag givaren på 21.9 och Rumsgivarpåverkan på 5. Så håller det 21 grader inne. Men det blir kanske fel nu då om jag stryper vissa element och bör således vänta med att aktivera givaren tills det har stabiliserat sig.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas Tråd
« Svar #31 skrivet: 08 mars 2016, 09:13:29 »
Ja, vänta tills då har ett stabilt läge. Sen aktiverar du innegivaren för att få bort den sista gradens temperaturvariation. Sen kan du luta dig tillbaks och vara nöjd över en perfekt injustering av värmekurvan.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Ganescha

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas Tråd
« Svar #32 skrivet: 22 april 2016, 11:48:07 »
Får ingen riktig fason på tempen. Att stänga av på övervåningen resulterade att det ej blev något tryck alls i systemet. Fick höja alla element till Max och fylla på i tryck kärlet, då kunde jag tillslut lufta i alla fall. Värmen komtillbaka igen efter det. Va nu nere och kollade pumpen, såg att RAD1 hade ett börvärde på 23 men pumpen va uppe på 56? Va betyder det tro?

Utloggad Ganescha

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas Tråd
« Svar #33 skrivet: 22 oktober 2016, 18:55:25 »
Så där ja, kallare tider igen och dags att leka med pumpen ännu en gång.
Lär nog aldrig få det något vidare bra verkar det som. Har gått från 5.5 till 5.6 i värme och höjt finjusteringen från 1 till 2. På dagen brassar den på värme som tusan men nu på kvällen så är elementen svala. Har ju knappast blivit kallare ute, utan mer tvärt om. Varför blir set så tro?

Utloggad Ganescha

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT Greenline HT plus E9 Ganeschas Tråd
« Svar #34 skrivet: 11 november 2016, 13:10:59 »
Så här ser det ut just nu :o
Det har alltså fördubblats på bara en månad. Elpatronen har gått in 5h på bara en månad. Har varit -2 grader på sin höjd.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!