Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: tvÃ¥ timer-blink Nocria  (läst 2379 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
två timer-blink Nocria
« skrivet: 11 december 2012, 19:25:42 »
Har en polare som ringde med Nocria-problem.
Maskinen gick inte, och felindikerade två timerblink... efter lite felsökning upptäckte jag att glasrörs-säkringen manöver protection på kortet ute gått.
säkringsbytet hjälpte dock bara tills utedelen gjorde ett startförsök....sen gick säkringen igen  :(

eftersom jag inte orkade bråka mer med skiten...och jag förutsatte att det berodde på fukt nån stans som kortslöt.... så åkte vi och plockade ner en fullt fungerande utedel som vi hade på ett annat ställe.
När vi monterat denna gick maskinen som vanligt igen och gav skön värme....och jag Ã¥kte hem!      efter en halvtimme ringe han upp igen :::_)
 samma fel pÃ¥ den nya...
nån som varit med om detta ??
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
SV: två timer-blink Nocria
« Svar #1 skrivet: 12 december 2012, 22:09:36 »
Tror fan nån driver med mig nu...
I kväll bytte jag kortet i innedelen ocksÃ¥.... och nu gÃ¥r inte säkringen i utedelen längre, men larmet kvarstÃ¥r.   Och verkar omöjligt att kvittera  >:(
Den gör inte ens startförsök....utan larmar direkt!!
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: två timer-blink Nocria
« Svar #2 skrivet: 12 december 2012, 22:47:06 »
kabel mellan innedel och utedel är okej?

Utloggad o o

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 929
  • Karma +0/-0
SV: två timer-blink Nocria
« Svar #3 skrivet: 13 december 2012, 06:20:41 »
Vet inte om det hjälper dig ace.  dontknow
Fujitsus generella instruktion om serial reverse error. Spänning på min burk mellan N o 3 wobblar mellan 40-114V.

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
SV: två timer-blink Nocria
« Svar #4 skrivet: 17 december 2012, 06:21:10 »
Efter lite nogrannare koll verkar det vara fläkten i utedelen som mirakulöst gÃ¥tt sönder pÃ¥ tvÃ¥ st samma dygn... eller  help
kopplar jag bort fläkten i utedelen sÃ¥ startar maskinen. men det konstiga är att utedel nr2 gick när jag tog ner den samma kväll  Sc:,h
Jag har provat båda fläktarna...och oavsett vilken jag kopplar in får jag larm vid startförsök, och kopplar jag in den i farte så går säkringen.
Kan fläkten i utedel nr två gått sönder även den...när jag monterat ner den samma kväll
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!