Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Temp vid värmepump sjunker nÃ¥gra grader snabbt, normalt?  (läst 22393 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enskede

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Enskede GÃ¥rd / Stockholm
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Temp vid värmepump sjunker några grader snabbt, normalt?
« Svar #60 skrivet: 05 september 2009, 18:37:21 »
Det är precis som kullabacken skriver. Min kod är också 372. Det jag retar mig på, är att detta inte är i överensstämmelse med manualen.
Överhuvudtaget tycker jag att det är löjligt att lösenordsskydda vissa inställningar. Jag kan i och för sig förstå att man vill skydda vissa parametrar som kan skada VP men annat som är lösenordsskyddat är sådant som användaren själv kanske vill experimentera med (såsom temp.diff. vid start/stopp). Det är ju helt orimligt att behöva ringa till en CTC servicekille varja gång man vill ändra en sådan parameter. Guskelov finns detta forum annars hade jag blivit tvungen att pröva upp till 999 olika lösenord för att fina det rätta.
Är man rädd för att användaren ska förstöra något genom parameterändringar, vilket jag betvivlar är möjligt, borde det räcka med in friskrivningsklausul i manualen.
CTC EcoHeat 7,5 v3 egenhändigt installerad och driftsatt. Elpatronen helt urkopplad. Flyttad VP-givare med gott resultat.  Trähus byggt 1927 i Enskede GÃ¥rd, Stockholm. Energibrunn 181m. Huset är tilläggsisolerat med Ecofiber i väggar och pÃ¥ vind. Uppvärmd yta 138 m2. Effektförbrukning under kalla 2009/10, 7600 KWh, för värme och varmvatten.

Utloggad Heiho

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 181
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Är man dryg räcker man längre!
SV: Temp vid värmepump sjunker några grader snabbt, normalt?
« Svar #61 skrivet: 24 januari 2010, 09:47:50 »
Hej.

Summa summarum.
Kan någon lista de optimala inställningarna på en version 2.
Tack på förhand

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!