Hej Patrik S, all input är bra..
Anser du att de inte är klara med sin installation, om inte bör du inte betala innan du tagit kontakt med konsumentverket som säkert kan hjälpa dig... men
Nej jag anser inte att de är färdiga med installationen av den anledningen att jag har en värmepump som larmar.
Lite undran över en extra pump och ett kärl, vad inte de med från början? Du skriver dra om lite rör, de ingår väl inte i entreprenaden att dra om och montera in en extra CP? Anser att de är klara med rördragningen. Har de fått någon tilläggsbeställning på att utföra jobbet? Eller ingick de "extra" arbeterna i entreprenaden?
Ett extra kärl har du nog missupfattat
Vad som behöver göras för att koppla om till arbetstank är att dra ca 6m rör, montera en extra cirkulationspump och koppla om ett par befintliga rör. Nej, detta ingick inte i entreprenaden och de har inte fått någon tilläggsbeställning.
1. Det står klart och tydligt vad som ingår, det jag har fått installerat hittills är det som ingår.
2. Tja, deras version kan ju vara att de har engagerat sig något hejdlöst i mitt fall t.ex och att jag är totalt kompromisslös..
Grundproblemet är väl inte vem som betalar för att jobbet utförs, det är snarare att de inte visar någon som helst vilja att lösa problemet alls. De vill inte ens ta en dialog.. Jag kan erkänna att jag inte är sugen på att betala extrakostnaden men inser ju att de nog inte vill ta den kostnaden heller, jag vill bara bli av med detta problem någon gång men inget händer och jag börjar tappa sugen..