Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Billig pump till garage i Västernorrland, vad köpa?  (läst 1495 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pälle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
Tjena!

Börjar närma mig slutet av mitt garagebygge. Tänkte värma mitt välisolerade garage på 85kvm med en luftvärmepump. Kan nån ge mig tips på nån billig "fulpump" som funkar i den här delen av landet. Tänkte försöka hålla en temp på ca 15-16 grader, dvs köra pumpen på lägsta möjliga temp. Skulle det bli för kallt ute får jag stötta med direktel eller helt enkelt leva med ett kallare garage.

Som sagt, nÃ¥n som har tips pÃ¥ lämplig maskin, gärna billig  ::). Länkar till försäljare är ocksÃ¥ intressant. Installatör finns i bekantskapskretsen sÃ¥ den biten ordnar sig  Thumbsup

/Pälle

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Billig pump till garage i Västernorrland, vad köpa?
« Svar #1 skrivet: 21 november 2006, 22:46:16 »
Är det inte kallt som fan där? Har ni inte bergvärme i Västernorrland.

Just nu tror jag Polo är billigat på Panasonic E9/E12. Kolla annons på detta forum.

Avråder från luftvärme hos er. COP under 2 när det är kallt och dålig kapacitet vid kyla.

Utloggad Pälle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Billig pump till garage i Västernorrland, vad köpa?
« Svar #2 skrivet: 22 november 2006, 12:33:23 »
Näe, inte kallt som fan. +5 idag. Har jordvärme i kåken men var inte så sugen på att gräva kulvert på 30m. Inte särskilt billigt. Kryllar av L/L-pumpar häruppe....

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Billig pump till garage i Västernorrland, vad köpa?
« Svar #3 skrivet: 24 november 2006, 20:26:15 »
Skickar med en länk till en luft-vp som verkar vara mkt prisvärd 410 gas,inverter,10 graders funktion,värmekabel,vevhusvärmare,6kw, 5925kr inkl moms http://www.aircon.se/       PS:  Zymbo heter den.

Men vet inget om den i övrigt.


//Krister   *vinkar*
« Senast ändrad: 24 november 2006, 20:27:49 av Northkingen »
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!