Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem efter byte av inverter (Bosch compressor 6000)  (läst 2001 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad David--82

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Tänkte höra om nån här kan ge mig mer svar en servicekillen från ivt center. Satte in en lvvp från Bosch bär vi byggde huset som stod klart dec 2014. Jag har otroligt mycket fel. Dom har bytt ut halva pumpen och tidigt i höstas fick dom ordning på den. Det va inte långvarigt. I december dog itedelennocj det konstaterades att inverter va trasig så den byttes. Efter det går elpatron inte in när den ska. Ibt har vart här flera ggr och hittar inget fel. Jag kan tömma tanken utan att patron går in. Tidigare har elpatron gått in så fort jag satt på extra varmvatten men det gör den inte nu. Allaninställningar stämmer och jag har ställt ner tiden då elpatron ska gå in utan resultat. Jag blir tokig snart. När tanken är tom kan det ta upp till 2-3 timmar innan vattnet är uppe i inställd temperatur. Hjälp! Nån som har nån tanke på vad det kan vara? Enligt ivt så vägrar Bosch erkänna att det är fel. Tidigare har jag aldrig kunnat få tanken tom. Ska det verkligen ta mer än 2 timmar innan man fått upp tempen trots extra varmvatten inkopplat. Den jobbar enbart med kompressor.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4717
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem efter byte av inverter (Bosch compressor 6000)
« Svar #1 skrivet: 25 april 2017, 21:58:01 »
Tänkte höra om nån här kan ge mig mer svar en servicekillen från ivt center. Satte in en lvvp från Bosch bär vi byggde huset som stod klart dec 2014. Jag har otroligt mycket fel. Dom har bytt ut halva pumpen och tidigt i höstas fick dom ordning på den. Det va inte långvarigt. I december dog itedelennocj det konstaterades att inverter va trasig så den byttes. Efter det går elpatron inte in när den ska. Ibt har vart här flera ggr och hittar inget fel. Jag kan tömma tanken utan att patron går in. Tidigare har elpatron gått in så fort jag satt på extra varmvatten men det gör den inte nu. Allaninställningar stämmer och jag har ställt ner tiden då elpatron ska gå in utan resultat. Jag blir tokig snart. När tanken är tom kan det ta upp till 2-3 timmar innan vattnet är uppe i inställd temperatur. Hjälp! Nån som har nån tanke på vad det kan vara? Enligt ivt så vägrar Bosch erkänna att det är fel. Tidigare har jag aldrig kunnat få tanken tom. Ska det verkligen ta mer än 2 timmar innan man fått upp tempen trots extra varmvatten inkopplat. Den jobbar enbart med kompressor.
Vad menar du med tanken , är det varmvatten du talar om eller är det någon extra tank

Utloggad David--82

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem efter byte av inverter (Bosch compressor 6000)
« Svar #2 skrivet: 25 april 2017, 22:03:58 »
Vattnet i beredaren.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4717
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Problem efter byte av inverter (Bosch compressor 6000)
« Svar #3 skrivet: 25 april 2017, 22:17:19 »
Vattnet i beredaren.
Eftersom du har påtalat en del fel under perioden du haft den , och fått en del åtgärdat , så är det så kallade följdfel ,
du ska kontakta installatören eller fabrikanten : Nu har ni att Ã¥tgärda de fel och brister som finns , ni har  tex, 3 veckor pÃ¥ annars
vill jag ha en ny VP , nÃ¥got som är mycket viktigt är att du har papper pÃ¥ vad som gjort tidigare för att Ã¥tgärda dom problem som du pÃ¥talat och dom Ã¥tgärdat , detta är inte nÃ¥got nys , stÃ¥ pÃ¥ dig  , det här är en sak mellan fabrikant och installatör , ibland mÃ¥ste man sätta ned foten och rycka i handbromsen  ,, gör det nu och vänta inte

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!