Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

6-år har gått och VP-försäkringen kräver förlängning kommer du:

Förlänga VP-försäkringe ett (1) år i taget för 985:-/år
Inte förlänga VP-försäkringen, tar istället självrisk & ett ålderavdrag på hemförsäkringen om något går sönder

Författare Ämne: FrÃ¥ga: skall man förlänga VP-försäkringen efter 6Ã¥r  (läst 2923 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Castrol

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 522
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • En av fÃ¥ med Eco Logic pÃ¥ forumet
Hej allihopa nu har CTC Eco Air 107:an fungerat felfritt i 6år. I samband med detta avslutas perioden med gratis VP-försäkring som kom från CTC. (Denna ersätter ev. självrisk samt åldersavdrag som mitt hemförsäkringsbolag gör vid ev. skada.)

Frågan är alltså skall jag nu välja att förlänga denna 1-år för 985:- eller strunta i detta?

Berätta gärna hur ni gjort och argumentera lite för och emot.

Tack!
EcoAir 107 v3, dockad med CTC Family 1100. Flytande kondensering, med EcoLogic.
Inkopplad 3 Mars 2007

Utloggad robsky

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Har haft min i 5 år så det blir ett beslut att ta om ett år, men jag tror jag kommer förlänga. Kan man bara förlänga i ett år?

Utloggad Castrol

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 522
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • En av fÃ¥ med Eco Logic pÃ¥ forumet
Ett år i taget för 985:-/år kostar det enligt förslag som jag fått i lådan....
EcoAir 107 v3, dockad med CTC Family 1100. Flytande kondensering, med EcoLogic.
Inkopplad 3 Mars 2007

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Jag betalade 985 kronor efter en viss tvekan i december, men nästa år tror jag inte att jag betalar mer.
Jag fick kompressorn och lite kringutrustning utbytt våren 2011 när pumpen var 5 år gammal.
Det gick på 20.478 kr och hemförsäkringen betalade 12.835 kr efter självrisk och åldersavdrag och sedan betalade pumpförsäkringen de återstående 7.643 kr, så jag lade inte ut något alls själv.

Allt gick kanonsmidigt, fick 30 dagar på mig från firman som bytte kompressorn och försäkringspengarna fanns på mitt konto inom 14 dagar från bytet.

Frågan är väl vad som händer om kompressorn rasar efter 9 år, försäkringen lär inte betala ett rött öre då efter avdrag för ålder och självrisk. Kommer verkligen pumpförsäkringen att betala rubbet då? Det kanske man skulle försöka ta reda på, kanske CTC vet något.

erp
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Jag ringde och pratade med Arctic. De säger att om det händer något inom 10 år och man har förlängt försäkringen, så även om hemförsäkringen drar av 100% kommer Arctic att betala rubbet upp till 50.000 kronor.

Men försäkringen blir något dyrare för varje år den förlängs, just nu ökar den med cirka 200 kr för varje år man närmar sig 10 år.

erp
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Kan man inte betala för 4 år extra direkt det gjorde jag vid installation gav 3000 kr.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Nej, det måste man göra i samband med installationen.
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad hawkeye99

  • dipl. kyl o värmepumpstekniker
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: KÃ¥geröd
  • Antal inlägg: 441
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Serviceteamet i SkÃ¥ne AB
Ja gtycker absolut man skall förlänga. Detär sura pengar om något händer år 9,5.
De får inte låsa upp sina kunder på så lång tid, så därför 1 år i taget nu. + att försäkringsbolaget antagligen vill ha en reträttväg om det blir masshaverier, som de haft med 2010.
Eva
Kyl och värmepumpstekniker på Sydpumpen i Laholm
Nyliogen sÃ¥lt mitt hus pÃ¥ 200 kvm och flyttat till en stuga med luftluft.  Jobbar numera rämst med IVT värmepumpar, men   har tidigare jobbat med   Ã¶vriga  fabrikat pÃ¥ marknaden.   Administratör och grundare av gruppen värmepumpsteknik utan gränser pÃ¥  Facebook.

Utloggad roberth

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: VästerÃ¥s
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag skulle rekommendera det, vi köpte hus och fick förfrÃ¥gan om att förlänga det var tur jag gjorde det för det har varit smÃ¥fel ett par ggr nu under vintern, men det har inte varit nÃ¥gra problem att fÃ¥ tillbaka ers för rep nÃ¥gon gÃ¥ng.  tummenupp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!