Skrivet av: Grop
« skrivet: 11 november 2007, 09:36:00 »Nu var det kallt ute igen, då börjar man läsa detta forum...
Fakturan var på drygt 11.000 SEK. Det blev en del ombyggnationer, för att överhuvudtaget komma åt T-stycket bakom varmvattenberedaren. Jag pratade med mitt försäkringsbolag, angående om det var rimligt att jag som konsument överhuvudtaget skulle betala denna räkning (via husförsäkringen). Finns en servicelösning, så betyder det ju att man vet om bekymret hos tillverkaren. Konstruktionsfel känns inte rimligt att jag skall stå för. Men eftersom försäkringsbolaget bara hade 3 personer som jobbar med värmepumpar, ville dom att jag (!) skulle driva processen. De höll med mig om orimligheten i att försäkringspremier går in och betalar. Mitt incitament att driva var ju i princip 0, eftersom de eventuella pengar som jag skulle kunna driva tillbaka, knappast hamnade i min plånbok.
Nu fungerar allt mycket bättre med pumpen.
Fakturan var på drygt 11.000 SEK. Det blev en del ombyggnationer, för att överhuvudtaget komma åt T-stycket bakom varmvattenberedaren. Jag pratade med mitt försäkringsbolag, angående om det var rimligt att jag som konsument överhuvudtaget skulle betala denna räkning (via husförsäkringen). Finns en servicelösning, så betyder det ju att man vet om bekymret hos tillverkaren. Konstruktionsfel känns inte rimligt att jag skall stå för. Men eftersom försäkringsbolaget bara hade 3 personer som jobbar med värmepumpar, ville dom att jag (!) skulle driva processen. De höll med mig om orimligheten i att försäkringspremier går in och betalar. Mitt incitament att driva var ju i princip 0, eftersom de eventuella pengar som jag skulle kunna driva tillbaka, knappast hamnade i min plånbok.
Nu fungerar allt mycket bättre med pumpen.