Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: DÃ¥lig värme efter avfrostning  (läst 7874 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Dålig värme efter avfrostning
« Svar #15 skrivet: 12 januari 2010, 20:07:21 »
Har inte lyckats hitta någon information om att E2 versionen skulle blåsa på mer jämfört med E1 vid samma gastemperatur, vad har du sett dom uppgifterna ?
Finner inte den informationen i servicemanualerna pÃ¥ dom olika, det enda man ser skiljer är fjärrkontrollen och där skiljer bara färgen pÃ¥ glaset pÃ¥ displayen om jag förstod rätt  Sc:,h
Frågade en servicekille idag och han sa att det inte skiljer något i någon programvara eller hårdvara men han kan ha fel förståss !!

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad gunnarium

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
SV: Dålig värme efter avfrostning
« Svar #16 skrivet: 12 januari 2010, 21:47:06 »
Har inte lyckats hitta någon information om att E2 versionen skulle blåsa på mer jämfört med E1 vid samma gastemperatur, vad har du sett dom uppgifterna ?
Finner inte den informationen i servicemanualerna pÃ¥ dom olika, det enda man ser skiljer är fjärrkontrollen och där skiljer bara färgen pÃ¥ glaset pÃ¥ displayen om jag förstod rätt  Sc:,h
Frågade en servicekille idag och han sa att det inte skiljer något i någon programvara eller hårdvara men han kan ha fel förståss !!



Det er riktig att det ikke står noe om det i servicemanualen, men vi har testet dette på labben.
Eg oppdaget dette først da eg byttet korttet på min egen innedel da sjekket vi dette, vi testet kun på 2 kort så eg garanterer det ikke, men min gasser mer med E2 kortet.
Den nye fjernkontrollen har bare mer posisjoner på flapsen, denne fjernkontrollen kan man også bruker på revisjon E1 med di samme posisjoner på flapsen som E2
har.


Utloggad pumpemontør

  • Varmepumpe montør
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 248
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Dålig värme efter avfrostning
« Svar #17 skrivet: 13 februari 2010, 17:26:10 »
Har inte lyckats hitta någon information om att E2 versionen skulle blåsa på mer jämfört med E1 vid samma gastemperatur, vad har du sett dom uppgifterna ?
Finner inte den informationen i servicemanualerna pÃ¥ dom olika, det enda man ser skiljer är fjärrkontrollen och där skiljer bara färgen pÃ¥ glaset pÃ¥ displayen om jag förstod rätt  Sc:,h
Frågade en servicekille idag och han sa att det inte skiljer något i någon programvara eller hårdvara men han kan ha fel förståss !!



Det er riktig att det ikke står noe om det i servicemanualen, men vi har testet dette på labben.
Eg oppdaget dette først da eg byttet korttet på min egen innedel da sjekket vi dette, vi testet kun på 2 kort så eg garanterer det ikke, men min gasser mer med E2 kortet.
Den nye fjernkontrollen har bare mer posisjoner på flapsen, denne fjernkontrollen kan man også bruker på revisjon E1 med di samme posisjoner på flapsen som E2
har.



Hei

Er du sikker på at dette ikke bare er tilfeldig at du "synes" viften gasser mere?

Mvh
Pumpemontør
NOVAP-godkjent og sertifisert montør av L/L-varmepumper opp til 12 KW
Bor i Norge. Installert 1 Daikin FVXS50-F og MHI ZJX50-S, august 2011
Normal-isolert hus (350 kvm.)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!