Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NIBE SMS 40 - Kommando för status pÃ¥ tillsats fungerar inte  (läst 1719 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad baobab

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Hej, i manualen för SMS 40 står det att man bl a kan skicka kommandot "?ts" för att få status och drifttid etc på tillsatsen, men min modul godkänner inte det kommandot och istället får jag tillbaka (från VP) att de enda godkända kommandon man kan skicka är:

?status
?temp
?komp
!drift
!tlvv
!rumst1
!sem
!vent

(Vilket inte verkar stämma eftersom jag även kan skicka "!larm" för att återställa efter larm).

Är det nån som vet om det är en uppdatering på kommandon som gjorts eller om mjukvaran ändrats? Och vad ska jag skicka för att få reda på om tillsatsen går? Och finns det andra kommandon mer än de som listas som funkar?

Hälsningar,

MÃ¥rten
 

Utloggad tipo874

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 4359
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
Det var en bugg i tidigare firmware till VP:n. Uppdatera till senaste så fungerar det.

Jag hade samma problem.

Jag testade precis och "?ts" listas som kommando, och det returnerar vettigt svar.

GÃ¥ till:
https://www.nibeuplink.com/
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m2 solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.

https://spiff.hax.se/log.html

Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!