Författare Ämne: Trasig display D12  (läst 2265 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HWM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 54
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Trasig display D12
« skrivet: 29 december 2014, 08:59:11 »
Viss panik när åter efter lite julfirande, kaputt display, men i mörkret fanns det ljus och svar på detta eminenta forum. Just beställt kondringar från Elfa, spec enligt annan tråd. Kontrollfråga: Kan jag koppla loss displayenheten under drift? Det var ett tag sedan jag lödde, så viss risk för strul och med goa -10 ute och nyår, jag tror det går, men hellre fråga en extra gång. Och eftersom jag ställde ner temp under frånvaro, så gott om jag får kontakt med VPn ganska snart. Stor tacksamhet till alla kunniga som delar med sig på detta forum! God Jul/Henrik tOOmten
170 m hål, Diplomat D12, 300kvm, 250 l acktank på rad krets, 50-tals hus, tätt, har FTX pump för hantera radon, Flexi 4

Utloggad Fredrik567

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 309
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Trasig display D12
« Svar #1 skrivet: 29 december 2014, 10:18:57 »
Jag kopplade ur och i mitt under drift, lossade bara den lilla svarta kontakten från displaykortet. VP fortsatte att gå som vanligt!
Det var på en 2004ans D8, skulle tro att de är lika!

Med vänlig hälsning,
fredrik
Viessmann Vitocal 300-G 10kW, Thermia WT-T300 beredare, eget styrsystem byggt på Siemens S7-1200 plc. Detta värmer en 1½-plansvilla från 1964 på 230 kvadrat inklusive ovanmarkspool på 17m³ (sommartid) och en badtunna (året om) i Karlstad. Energi tas från borrhål 2x 82m och luftkollektor (Utedel från Thermia Atria).

Utloggad HWM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 54
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Trasig display D12
« Svar #2 skrivet: 29 december 2014, 10:25:18 »
Tackar för svar. Jepp, svart kabel till en enhet som heter 901 511, nämnd i andra trådar, så borde vara samma.
170 m hål, Diplomat D12, 300kvm, 250 l acktank på rad krets, 50-tals hus, tätt, har FTX pump för hantera radon, Flexi 4

Utloggad måle10

  • vvs-gubbe
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1159
  • Karma +0/-0
  • MÃ¥nga blir det
SV: Trasig display D12
« Svar #3 skrivet: 29 december 2014, 10:29:34 »
Viss panik när åter efter lite julfirande, kaputt display, men i mörkret fanns det ljus och svar på detta eminenta forum. Just beställt kondringar från Elfa, spec enligt annan tråd. Kontrollfråga: Kan jag koppla loss displayenheten under drift? Det var ett tag sedan jag lödde, så viss risk för strul och med goa -10 ute och nyår, jag tror det går, men hellre fråga en extra gång. Och eftersom jag ställde ner temp under frånvaro, så gott om jag får kontakt med VPn ganska snart. Stor tacksamhet till alla kunniga som delar med sig på detta forum! God Jul/Henrik tOOmten
Hej! Om du har en gällande artic-försäkring så kostar dig inget och du får ett "kitt" system så man byter ut allt + att du får den nyare displayen. tummenupp
« Senast ändrad: 29 december 2014, 10:32:00 av mÃ¥le10 »
Thermia tws diplomat 8kw start 2005.Furbrukning/år för varmvatten och värme/snitt:6400kw/år.Tidigare förbrukning/år:21000kw/år.Gammalt hus med dålig isolering.Ingen tank eller innegivare.Klarar ner mot -20 utan el-patron och borrat 150m och kb-in +2 och har 1grads diff/dygn.

Utloggad HWM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 54
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Trasig display D12
« Svar #4 skrivet: 29 december 2014, 11:49:38 »
Ingen Artic, köpte hus med gammal VP för 3 år sedan, inga papper på VPn. Så hänger på Elfas lås i Solna, morgon bitti...Får bli Artic försäkring nästa gång.
170 m hål, Diplomat D12, 300kvm, 250 l acktank på rad krets, 50-tals hus, tätt, har FTX pump för hantera radon, Flexi 4

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!