Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: högtryckspressostat  (läst 2539 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad yder

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
högtryckspressostat
« skrivet: 28 december 2009, 11:17:15 »
hej min CTC eko kombi larmar på högtryckspressostat och har gjort det ett par ggr, men det är ingen som hittar något fel, men nu har den löst ut och gjör det bara 5 sek efter jag har återställt den. Det har varit så en vecka nu! vad göra? tacksam för svar.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29337
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: högtryckspressostat
« Svar #1 skrivet: 28 december 2009, 11:51:57 »
Kolla att cirkpumpen till VP:n snurrar och att du får flöde på värmebäraren över kompressorn, det kan vara igensatt smutsfilter också.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad yder

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: högtryckspressostat
« Svar #2 skrivet: 28 december 2009, 11:56:52 »
ok, tack så mycket!! var sitter filtret, så jag kan göra rent det? *vinkar*

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29337
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: högtryckspressostat
« Svar #3 skrivet: 28 december 2009, 13:43:42 »
Du får leta, det kan se ut på lite olika sätt, här är ett par exempel.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Plutus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 575
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: högtryckspressostat
« Svar #4 skrivet: 28 december 2009, 14:42:39 »
När du säger återställt, menar du återställt ett larm i en display? Jag vet inte hur din värmepump är gjord, men ibland finns det en mekanisk högtryckspressostat med en återställningsknapp på, som också behöver återställas. hör man att kompressorn startar när du återställer?
Hemmabyggd värmepump med frekvensstyrning och luftkyld underkylare. Vedpanna som spets,

Utloggad yder

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: högtryckspressostat
« Svar #5 skrivet: 28 december 2009, 15:28:11 »
Tack för hjälpen!!! jag ska hem och kolla!! ja man hör att den startar när man återställer.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!