Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Komplettera gammal kombipanna med luftvattenpump  (läst 10955 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Farbror_Rostfritt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Komplettera gammal kombipanna med luftvattenpump
« Svar #30 skrivet: 16 januari 2014, 16:33:05 »
Nu snurrar de nya planer igen, nu har jag blivit itutad att jag ska ca750l acktank, en sån tank med alla slingor jag vill ha är för dyrt men en ren tank kostar inte så mycket 4500-5000:- 750l oisolerad då. Så min nya idè är att strunta i alla slingor och bara he en ren tank och koppla v-pumpen på returen från radiatorerna via värmeväxlare sedan tänkte jag sätta ytterligare en värmeväxlare på ut ledning till radiatorer för att förvärma vattnet till en seperat vvberedare, alltingen de eller så sätter jag förvärmningsväxlaren direkt efter värmepumpsväxlaren de är kanske bättre?
Sulle jag få för mig att skaffa solfångare så sätter jag bara en växlare till på lämplig plats... Va tror ni om det? fördelen är priset och att jag får råd med större tank nackdelen är att jag behöver växlare till allt jag vill sätta dit men de är kanske inte någon nackdel?

Utloggad Farbror_Rostfritt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Komplettera gammal kombipanna med luftvattenpump
« Svar #31 skrivet: 10 februari 2014, 11:24:43 »
Nu har jag bestämmt att jag ska ha tank, två 90kw växlare har jag skaffat ocg tre sånna adaptiva snåla cirkpumpar, tänkte mig en sån vanlig slavtank från rinkaby strömsnäs tank 500l, problemet är att den bara har tre anslutningar och tappkran. Var sätter jag nu växlaren till vpumpen och växlaren jag tänkte förvärma tappvattnet till seperat elberedare? Läste att någon satt växlaren på returledningen från radiatorslinga?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!