0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Oj! Den får R2 ta 😂Smurfen! Jag tror visst att en tank kan göra att KB får bättre temp eftersom med tank (förmodligen kopplad på rätt sätt😉) eftersom du får så långa stillestånd hinner hålet återhämta sig. Jag har inte haft kallare KB in än 4 grader sedan i fredags runt 13 tiden när de kopplade in den nya fungerande tanken. Blir spännande att se hur det ser ut framöver.Som du ser på bilden så låg jag på 2,7 som kallast innan och tankbytet tog bara någon timme så hålet fick inte en vecka på sig att återhämta sig.Enligt Coca Cola så blir det detta fenomen på alla hans installationer 👍🏻
Jag förstår inte varför det är konstigt? Eller inte stämmer matematiskt?Nu svara jag bara för mitt system.Nu när jag kör hysteres 7. Tank bör 33 grader. När tank givaren visar 26 grader startar min pump. (Nu kör jag delta 7 över vp men ingen skillnad när jag kör delta 6.) Sen står vpn och tuggar med lyft från 26-33 (delta 7) så gott som hela körningen. Bara den sista delen av körningen när "returen" "tank botten" har blivit varmare så går den en eller ett par grader över tank bör. Pumpen slår av när bör och är tank temp är samma. Då brukar vbf bara varit en eller ett par grader över tank temp.Om jag hinner ikväll så kan jag ta en bildserie på en körning.Man kan se lite av det på några av Hillers bilder. Nu har jag inte en aning hur hans system är confat men det skiljer inte så mycket på hur mycket över bör han och jag ligger. Han verkar ha 1 grad ungefär. Jag typ 1.5-2 för det mesta.
Får man fråga hur viessmann ligger till prismässigt dom verkar ju gå bra och har många inställnings möjligheter.