Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!  (läst 1457 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Foa

  • 70+ Jag hinner inte "kunna" värmepumpar!
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 134
  • Karma +0/-0
  • Var gärna avundsjuk... Inget jag har ensamrätt pÃ¥!
Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!
« skrivet: 06 januari 2014, 20:19:24 »
Idag... helgdag och allt, så får jag ett email från Thermia som vill ha mitt omdöme av värmepumpen som installerats.
Jag ombedes klicka pÃ¥ tre ikoner  :) eller  Sc:,h eller  >:(
Så nu funderar jag på vad att klicka på.

Allt mitt skrivande här pÃ¥ forumet borde fÃ¥ mig att klicka pÃ¥  Sc:,h
Men hade jag haft tummen mitt i hand sÃ¥ skulle jag ha klickat  :)

Sedan så tycker jag dom ställer frågan för tidigt... jag har ju bara haft Diplomaten 8 i halvåret.
Om tio Ã¥r kanske jag skulle ha klickat pÃ¥  >:(

Inloggad Zyberdude

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Korsnäs / Finland
  • Antal inlägg: 2959
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 62.77405 21.18189
SV: Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!
« Svar #1 skrivet: 06 januari 2014, 22:02:57 »
Prova med att lägga en  >:( och frÃ¥ga om dom kommer och gör en ny genomgÃ¥ng med dig, eller om ditt svar gÃ¥r direkt i papperskorgen.  ???
Danfoss DHP-H Opti Pro+ (Thermia G3) 8kw med thermIQ-link+Raspberry pi 32gb, 190m borrhål
Roth 20mm golvvärme 480m till 130m2 hus + 299m till 86m2 garage. Inflyttad i hus 1.9.2013 och garaget färdigställt 2014
Technibel cwx-3 frikyla. Enervent pingvin eco ede ventilation.
Platta på mark, 200mm grundisolering, 250mm ekovilla i vägg och 500mm ekovilla blåsull på vind. I garaget 150mm grund, 175mm paroc i vägg och 350mm ekovilla på vind.
Totalelförbrukning ca 7000 kWh årligen, varav ca 30% egen producerad. 13 st JA-solar 340W solceller med SMA 4kW inverter.

Utloggad Foa

  • 70+ Jag hinner inte "kunna" värmepumpar!
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 134
  • Karma +0/-0
  • Var gärna avundsjuk... Inget jag har ensamrätt pÃ¥!
SV: Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!
« Svar #2 skrivet: 06 januari 2014, 22:15:19 »
Ha ha ha..
Men om dom nappar då och jag måste förklara vad jag är besviken på...
Att inte ThermIQ ingår och fungerar även med NET1 användning?
Prova med att lägga en  >:( och frÃ¥ga om dom kommer och gör en ny genomgÃ¥ng med dig, eller om ditt svar gÃ¥r direkt i papperskorgen.  ???

Inloggad Zyberdude

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Korsnäs / Finland
  • Antal inlägg: 2959
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 62.77405 21.18189
SV: Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!
« Svar #3 skrivet: 06 januari 2014, 22:28:47 »
Nej skämt åsido så tycker jag det är bra att de försöker få någon sorts kontakt med dig. Jag skulle förstås uppskatta om de åtminstone kunde ringa och fråga hur pumpen går, har jag några frågor osv. (möjligen också försöka lura dig att köpa ännu mera av dem...) Det är ju ändå en hel del pengar man har lagt ut för grejerna. Du kan ju också ha andra synpunkter på montören, gjorde ett bra/dåligt arbete. Det är ju på sånt man får flera kunder då de "bryr sig om en".

Annars brukar det ju vara att då du har betalat är det tack och adjö. Och problem som uppstår tar vi "senare"...
Danfoss DHP-H Opti Pro+ (Thermia G3) 8kw med thermIQ-link+Raspberry pi 32gb, 190m borrhål
Roth 20mm golvvärme 480m till 130m2 hus + 299m till 86m2 garage. Inflyttad i hus 1.9.2013 och garaget färdigställt 2014
Technibel cwx-3 frikyla. Enervent pingvin eco ede ventilation.
Platta på mark, 200mm grundisolering, 250mm ekovilla i vägg och 500mm ekovilla blåsull på vind. I garaget 150mm grund, 175mm paroc i vägg och 350mm ekovilla på vind.
Totalelförbrukning ca 7000 kWh årligen, varav ca 30% egen producerad. 13 st JA-solar 340W solceller med SMA 4kW inverter.

Utloggad ThermIQ

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Driver ThermIQ
    • ThermIQ
SV: Thermia hör av sig och vill ha ett bedömande!
« Svar #4 skrivet: 07 januari 2014, 19:25:34 »
Visst borde dom skicka med en ThermIQ med pumpen  tummenupp. DÃ¥ skulle dom ocksÃ¥ kunna höra av sig och säga att för bästa ekonomi sÃ¥ kan du ändra pÃ¥ inställningarna sÃ¥ här!
Svarar gärna på frågor runt ThermIQ.net, Loggning och styrning av din Thermia-värmepump över internet

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!