Hej
Mitt första inlägg....hade varit kul om det var positivt...
Vi har handlat installation och prylar av en stor leverantör och har drabbats av följande:
Enligt överenskommelse skulle borrning ske på måndag, tisdag eller onsdag och demontering av oljepanna och tank samt installation på torsdag. När jag inte hört något på onsdag vid 16.30 ringde jag för att få besked varvid säljaren klargjorde att installation skulle vara klar under torsdagen. Han tackade mig för att jag påmint honom....! Han ringde tillbaka och ville flytta instalationen 3 veckor, vilket jag sade nej till.
Onsdag - Borren kom 20.30 på kvällen, ingen borrning skedde.
Torsdag - På grund av sen start och maskinproblem kunde inte borrningen slutföras, resultat ca 100meter borrhål
Torsdag - Rörmokarna och elektrikern installerade sina delar, ingen inkoppling genomförbar då borrning ej var klar. Lovad att fredag skulle vara sista dagen för installation då slangsättarna kunde pressa kopplingarna inne i huset.
Fredag - Borrning (175m) och slangsättning, ingen installation då de inte var de som gjorde detta.
Söndag - försök till luftning av element av mig.....SAMTLIGA testade element hade runddragna luftnipplar. Dessa blev iordninggjorda i vintras och var fullt funktionella då. Vem löser detta åt oss?
Kontentan av detta:
jag har tvingats vara hemma från jobbet 2 dagar istället för 1, dessutom kommer det att bli en ytterligare dag när inkoppling sker.
All drift sker på elpatron med hög energiförbrukning som följd.
Renovering/byte av luftnupplar
Jag tycker inte att detta är acceptabelt, visst får man vara medveten om att det är en stor installation och många inblandade men hittills är det inget som har gått som jag blivit lovad eller som jag förväntat mig.
Kan jag begära någon form av kompensation??