Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Supersnabb support!  (läst 5085 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fjällräven

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Supersnabb support!
« skrivet: 18 januari 2012, 10:27:05 »
Boschsupporten svarar nästan innan man själv skickat frågan! Bra jobbat! Thumbsup
Dessutom får man svar på sina frågor, som det ska vara med andra ord..................

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Supersnabb support!
« Svar #1 skrivet: 18 januari 2012, 10:40:52 »
Ja, oftast. Dom verkar dock ha en lite märkligt policy... FrÃ¥gar man om 'standardsaker' som stÃ¥r i nÃ¥n av manualerna, tex hur varmvatten prioriteras, hur avfrostning triggas, eller nÃ¥t liknande sÃ¥ fÃ¥r man svar direkt. FrÃ¥gar man däremot om mer avancerade saker (t ex en parameterlista för CanBu'en) eller kommer med förslag pÃ¥ förbättingar sÃ¥ tiger dom som muren - Inte ens ett svar att dom inte vill dela med sig av informationen  fiR:
« Senast ändrad: 18 januari 2012, 10:42:46 av purjo__ »
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Supersnabb support!
« Svar #2 skrivet: 18 januari 2012, 10:41:17 »
Då är det en stor skillnad än för ca 1.5 år sen då var dom usla men det är ju bra att dom skärpt till sig *vinkar*
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29369
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Supersnabb support!
« Svar #3 skrivet: 18 januari 2012, 12:10:40 »
FrÃ¥gar man däremot om mer avancerade saker (t ex en parameterlista för CanBu'en) eller kommer med förslag pÃ¥ förbättingar sÃ¥ tiger dom som muren - Inte ens ett svar att dom inte vill dela med sig av informationen  fiR:

Konstigt.  ::)
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Supersnabb support!
« Svar #4 skrivet: 18 januari 2012, 12:20:07 »
Dom kan väl iallafall svara? Det tillhör väl normalt hyfs...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Supersnabb support!
« Svar #5 skrivet: 18 januari 2012, 12:35:47 »
När jag ställde en fråga om försäkringen gällde vid egen installation fick jag på tredje försöket ett svävande svar att försäkringen gällde om man var behörig när jag sedan frågande vilken behörighet man skulle ha visste dom inte vilken det var och det tog säkert 6 veckor innan jag fick svar det var en bidragande orsak till att jag valde annat märke *vinkar*
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Fjällräven

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Supersnabb support!
« Svar #6 skrivet: 18 januari 2012, 15:17:06 »
När jag ställde en fråga om försäkringen gällde vid egen installation fick jag på tredje försöket ett svävande svar att försäkringen gällde om man var behörig när jag sedan frågande vilken behörighet man skulle ha visste dom inte vilken det var och det tog säkert 6 veckor innan jag fick svar det var en bidragande orsak till att jag valde annat märke *vinkar*

Tur att dom skärpt till sig annars förlorar dom både kunder o bevisligen även presumtiva köpare.
Det verkar faktiskt som dom vässat sin organisation för även jag fick lite märkligt intryck av Bosch vid kontakt före mitt köp för snart ett år sedan. Dom kan nog tacka Bynor.se att jag valde Bosch, dom informerade helt objektivt om samtliga fabrikat dom säljer och utifrån det valde jag Bosch.
Som sagt nu är jag mer än helnöjd! :) :) :)

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Supersnabb support!
« Svar #7 skrivet: 18 januari 2012, 15:21:39 »
Det verkar de är snabbare och bättre än NIBE.

Och VEM är bäst?  ;)
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Fjällräven

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Supersnabb support!
« Svar #8 skrivet: 18 januari 2012, 15:39:48 »
Det verkar de är snabbare och bättre än NIBE.

Och VEM är bäst?  ;)
Vet ju inte om det är så viktigt vem som är bäst men jag anser att huvudsaken är att man som köpare har en bra backup från tillverkaren, som oftast besitter djupare kunskap om sina produkter än dom som bara säljer. ;)

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Supersnabb support!
« Svar #9 skrivet: 18 januari 2012, 15:42:51 »
Ja en bra support kan vara guld nu har jag inte använt Nibe supporten efter köp men före köpet funkade den bra i alla fall.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Supersnabb support!
« Svar #10 skrivet: 18 januari 2012, 19:28:28 »
Ja en bra support kan vara guld nu har jag inte använt Nibe supporten efter köp men före köpet funkade den bra i alla fall.

All support är perfekt. Tills man betalat! Men vad händer sen? Det är just eftermarknadsservice som är viktig!
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Supersnabb support!
« Svar #11 skrivet: 18 januari 2012, 19:50:50 »
All support är perfekt. Tills man betalat! Men vad händer sen? Det är just eftermarknadsservice som är viktig!

Nej Bosch supporten var usel redan före köp då funderade man ju hur det blir efter köp men nu verkar dom ha fått ordning på supporten
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!