Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Högfors panna funderingar.  (läst 2965 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jouni88

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Högfors panna funderingar.
« skrivet: 11 december 2013, 19:21:38 »
Har handlat en gammal högfors värmepanna som jag skall värma garaget med, och förstår mej inte på siffrorna på typskylten då det inte finns någon text. Någon som kan svara på vad de betyder? Siffran 5 måste ju åtminstone betyda att det finns 5 element men resten vet jag inte. Hoppas någon vet!

Tidigare ägare av denna panna har eldat i den med olja ca 2 år och kapat upp ett hål i den nedre luckan, skall det finnas en draglucka där med eller går det bara att svetsa fast hålet? Skall elda med ved.

Hoppas här finns någon som har erfarenhet av dessa pannor!

Johnny

Emilenka

  • Gäst
Emilenka
SV: Högfors panna funderingar.
« Svar #1 skrivet: 09 november 2015, 20:55:52 »
Ååå vilken skönhet. Har haft en likadan fram tills i höst. om den är samma modell som jag hade så ger den 42kw vid oljeeldning. Jag eldade ved i min. En jävla effekt men man fick mata ved mest hela tiden :)

Utloggad Jouni88

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Högfors panna funderingar.
« Svar #2 skrivet: 09 november 2015, 23:20:09 »
Ååå vilken skönhet. Har haft en likadan fram tills i höst. om den är samma modell som jag hade så ger den 42kw vid oljeeldning. Jag eldade ved i min. En jävla effekt men man fick mata ved mest hela tiden :)

Ja det blev så jobbigt att elda i den så jag hängde på en oljebrännare ;) kommer att skaffa ny panna nästa sommar så det går med olja tillfälligt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!