Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kan man lita pÃ¥ VVS-GDS.se?  (läst 5315 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jkbpower

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
Kan man lita på VVS-GDS.se?
« skrivet: 14 juni 2009, 18:17:52 »
Tänkte inhandla en CTC EcoAir 107 och såg att VVS-GDS.se säljer dessa för 35800:- ink moms.
Men man ska betala i förskott och det tycker jag låter farligt.

Nån som handlat där?

mvh
Jimmy

Utloggad Kall Kyl

  • Amatör med solfÃ¥ngare men knappast en
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1389
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
  • kW != kWh
SV: Kan man lita på VVS-GDS.se?
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2009, 21:56:07 »
Samma pris på bynor.
Jag har handlat av dem (dock ej VP).
mvh
Pelletskonverterad oljepanna. 2*30 rör från sfinx, vinkel: 70°, riktning: 215°. UVR61-3 solstyrning med flödesgivare och energimätning. 750l tank. Funderar på att skaffa en l/l eller l/v.

Utloggad jkbpower

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
SV: Kan man lita på VVS-GDS.se?
« Svar #2 skrivet: 16 juni 2009, 07:40:56 »
Har precis lagt en order hos Bynor på en EcoAir 107.
Gick på 40.000:- ink moms och frakt.
Då beställde jag även cirk.pump, kopplingar,rör och isolering.
Rätt bra pris tycker jag då min lokala rörfirma tog 47.500:- för bara pumpen.

/Jimmy

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Kan man lita på VVS-GDS.se?
« Svar #3 skrivet: 16 juni 2009, 09:31:57 »
Det här är ingen betald annonsplats..

men jag vill dela med mig av erfarenheter från "postorderförsäljning".

Köpte för ett år sedan en Ecoair+Ecologic+div tillbehör. Klickade till vänster på VVSButiken.nu.
Fick ett totalpris på cirka 43.000kr. Min lokala rörfirma (där jag känner delägare) ville ha 55.000kr inklusive en 8.000kr rabatt på riktpriserna.

Beställde från VVSbutiken med förskottsbetalning. Begärde referenser. Fick alla grejor i god ordning trots att jag schabblade mig och inte var hemma leveransdagen, säljaren visade stort ansvar.

Klart att det känns nervigt att förskottsbetala. Men jämfört med riktpriserna är 20.000kr en  stor summa i sammanhanget. Om jag skulle betalat 20.000kr till för matrielen är det tveksamt om jag nÃ¥gonsin skulle fÃ¥tt lönsamhet i installationen.

Då hade det varit enklare att fortsätta att skicka pengarna till elbolaget.
« Senast ändrad: 16 juni 2009, 09:35:03 av larryd »
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

Utloggad jkbpower

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 50
  • Karma +0/-0
SV: Kan man lita på VVS-GDS.se?
« Svar #4 skrivet: 16 juni 2009, 21:41:15 »
Ja, man kan ju faktist tjäna en del pengar.För det finns ju alltid andra hål att stoppa dom i.

Pratade med Bynor idag och dom skickade grejerna idag.Himla trevlig kille där som föreslog en del grejer som jag glömt och när vi var klara hade jag fått med lite annat och ändå fått ner priset med 600:- ungefär.:-)
FÃ¥r se om grejerna kommer i morgon.
/Jimmy

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34879
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Kan man lita på VVS-GDS.se?
« Svar #5 skrivet: 17 juni 2009, 00:49:15 »
Tänkte inhandla en CTC EcoAir 107 och såg att VVS-GDS.se säljer dessa för 35800:- ink moms.
Men man ska betala i förskott och det tycker jag låter farligt.

Nån som handlat där?

mvh
Jimmy

Jag har i alla fall inte fått ett enda klagomål på att de inte skulle leverera, det gäller för övrigt alla annonsörer.
Jag gissar att jag skulle få veta om det vore problem, i vart fall om kunderna hittat sajten via denna hemsida.

Rent generellt kan man väl säga att det alltid finns en viss risk med att betala i förskott, å andra sidan finns det även en viss risk med att sälja mot faktura.
De som säljer grejer mot faktura riskerar alltså massor av pengar varje dag, medan en konsument kanske riskerar åka på en konkurs eller blåsning 1 gång i livet?

De webbutiker som håller de lägsta priserna har inte råd med kreditförluster, eller kreditprövningar, eller inkasso, i vart fall inte om det gäller mindre summor.

Vill man handla billigast möjligt får man nog alltså räkna med att betala i förskott.

/Rickard
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!