Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem värmedrift HE9JKE  (läst 1478 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jjstone

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Problem värmedrift HE9JKE
« skrivet: 08 september 2014, 22:07:47 »
Skulle värma bort lite fukt i sommarstugan när vi kom i fredagskväll. Men pumpen ville inte svara upp. Innerdelen stod helt still blÃ¥ste bara lite lätt rumsluft med fullt öppet spjäll. Medans utedelen fläkt som kompressor gick för fullt. Fick uppfattningen att inne och ute del inte kommunicerade med varandra. NÃ¥gon form av elektroniskt styrfel. Kontrollerade även felkoder men ingen sÃ¥dan fanns. Kollade bara snabbt att köra kyla funkar likasÃ¥ läge 8-10 grader funkade. Senast pumpen kördes var för ca 1 mÃ¥nad sedan. DÃ¥ var det kyla som gällde enl den familjemedlem som startade pumpen. Tydligen sÃ¥  kördes pumpen i läge AUTO. Jag brukar vara noga med att köra värme i HEAT och Kyla i COOL. Men det ska väl inte ha betydelse eller?
Gjorde alla möjliga testkörningar till och med körde pÃ¥ kommandon utan fjärr kontroll. reseta fjärr byte batterier mm  men icke sa nicke. Inget fick pumpen att funka i läge HEAT körde i HEAT minst 15-20 min. Rengjorde filter blÃ¥ste lammeller inget ville funka.
Någon som tittar in på detta forum som varit med om något liknande och har något tips på förhoppningsvis något som jag inte testat

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!