0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det ens tillåtet att installera utan godkänd montör? Hemförsäkringhen gäller väl inte ens då vid skada. Har jag hört och läst.
Citat från: SSSTSG skrivet 19 januari 2011, 17:38:33Är det ens tillåtet att installera utan godkänd montör? Hemförsäkringhen gäller väl inte ens då vid skada. Har jag hört och läst.Om man handlar av Polarpumpen så erbjuder dom installation av en kompetent godkänd och acrediterad installationsfirma till ett fast pris av 2500 kronor (efter rotavdrag).MVH/Fidusen
.. det skall fyllas på kylvätskor och svetsas koppar
[...Polarpumpen så erbjuder dom installation av en kompetent godkänd och acrediterad installationsfirma...
Paxmax,Där tror jag du har fel Polarpumpen säljer över hela Sverige och har avtal med Installationsfirmor spridda över hela landet.Skulle någon missköta sig kommer Polarpumpen att förlora på detta stort eftersom deras marginaler är små.Nej dom ser nog till att ha avtal med kompetenta installatörer MVH/Fidusen
Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd. Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning. Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
När du skriver att kunden får en reservdel och ombesörja bytet själv i ditt tidigare mail Thiasvovve är det med största sannolikhet ett köp av en ren maskin utan installation som är såld med materialgaranti.Kunden har förmodligen installerat den själv i vetskap om att det inte är riktigt lagligt Är den inköpt inkl installation så har nog samtliga handlare oavsett om det är ett internetföretag eller en lokal handlare totalgaranti/helgaranti, eventuell reservdel bytes då kostnadsfritt under garantitiden om det nu inte är skadegörelse eller någon typ av naturkatastrof inblandad.
Låt säga att jag köpt tex en Panasonic NE9MKE från er med installation och allt.Efter 7månader så fungerar inte riktigt pumpen som den skall.Kommer ni då och besöker kunden och felsöker pumpen och åtgärdar felen (byter ev delar) utan att det kostar mig en enda krona?
Ni skriver att ni är 10 personer. Enligt bokslutet 2010 så omsatte ni mycket riktigt 40 miljoner men hade bara 650.000:- i personalkostnader inklusive sociala avgifter. Det är alltid trevligt när någon arbetar ideelt men det verkar ju väldigt märkligt eftersom ni i poståkeriets artikel uppger att ni bara tar ut 25000.- var per månad. Verkar då som de andra 8 anställda inte bara jobbar gratis. Om ni är 10 personer som ska ha lön under 2011 och ni inte lyckas trolla igen så gissar jag att årets bokslut inte har svarta siffror. Det är i alla fall något som inte stämmer.
Snubben på polarpumpen lär ju få mer tid över nu när hans extraknäck på Saab upphör. tomte::
Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd. Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
Märkligt de inte hamnat hos ARN ännu.
Läser med förtjusning om det ansvar Polarpumpen tar när det gäller garantiärenden. Har en reklamation sedan drygt ett halvt år. Förhoppningsvis skapas en kontakt via detta forum då telefon och mail inte fungerar.