Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hjälp! Ingen hetgas temperatur!  (läst 9135 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Hjälp! Ingen hetgas temperatur!
« Svar #15 skrivet: 12 januari 2010, 22:00:32 »
Gjorde en funktions test som kanske gjorde att den vaknade lite. Kompressorn verkar inte gåigång men nu blinkar det AE3-35-A35 i displayen på utedelen? Vad kan det betyda?

Är inte E3 motorskyddet?

CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad skuggan_pm

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 315
  • Karma +0/-0
  • Dags att isolera mina golv?
SV: Hjälp! Ingen hetgas temperatur!
« Svar #16 skrivet: 12 januari 2010, 22:11:07 »
Gjorde en funktions test som kanske gjorde att den vaknade lite. Kompressorn verkar inte gåigång men nu blinkar det AE3-35-A35 i displayen på utedelen? Vad kan det betyda?

Är inte E3 motorskyddet?



såg inte att e3 smugit sig in. (läste på min lilla iphone) E03 är motorskyddet. Fick det för nån dag sen men då blinkade larmlampan på min ecoel-display. Jag behövde bara kvittera felet så startade allt igen. Har du trippelkollat säkringarna?
« Senast ändrad: 13 januari 2010, 07:09:30 av skuggan_pm »
Sollentuna: 225m2 + 70m2 källare. CTC EcoAir 107 + EcoEL.  Nu ocksÃ¥ en Daikin Stylish

Utloggad kwh

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: Hjälp! Ingen hetgas temperatur!
« Svar #17 skrivet: 13 januari 2010, 06:59:54 »
Jiipi!!!! studs Jag har nu fått igång kompressorn! Löjligt enkelt nu när man vet. Bara att trycka på pil neråt och samtidigt ok på displayen på utedelen.
Sen blir man ju lite smått förvirrad då den sk.bruksanvisningen påstår att det ska man inte alls, om produkten är samman kopplad med Eco el,Eco flex eller Eco Logic då skall man återställa på innedelen fiR:
Sen vet jag ju inte varför den löstut men jag får hålla koll på hetgas värdet en stund. Mycket märkligt att den inte löserut eller larmar på innedelen....
Undrar hur många till kompressorer som står still i detta land just nu utan att nån lagt märke till det....... >:(
Tusen Tack ALLIHOPA som hjälpte mej med goda råd!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!