Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny värmepump  (läst 4376 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Isacsson

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
SV: Ny värmepump
« Svar #15 skrivet: 03 januari 2011, 19:14:06 »
Tjena isacksson
Det är nu som du ska passa på att trimma in ditt värme system så det blir rätt från början.
Dom kommer väll och trimmar in pumpen och ger dig visning hur den fungerar hoppas jag.
Men nu ska du justera dina element(raddar) så du får jämn värme i huset genom att strypa/öppna
raddarna .Öppna alla termostater fullt och börja trimma ge ditt system tid på sig för det tar lite tid.
Kom ihåg att en radd ska inte vara ljummen, kall den ska vara varm överallt .
Med andra ord ska du hitta så bra flöde i ditt system som möjligt.
Jag vet att jag tjatar och tjatar om hur viktigt det är men tyvärr så slarvas det en hel del.
Grattis och jag tror du kommer bli nöjd.

Jo tackar jag har böjart så smått med det nu när julstöket är slut, men ett mycket tidskrävande jobb :=) många av strypningarna går helt enkelt inta att rubba fast jag använder storlek stor på mejsel och en skiftnyckel :(
MexiTegel-villa, byggd 1975, 130m2 + 130m2 uppvärmd källare och 40+40 m2 ovärmt garage.
IVT Greenline HT plus c11 ca 730m slang

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!