Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hög returtemperatur  (läst 3333 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KH

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Hög returtemperatur
« skrivet: 09 januari 2010, 16:44:57 »
Hej!
Jag har en IVT Greenline 8E-9. Den slår av och larmar retur hög. Det sker alltid efter det att varmvattenberedaren värmts upp. Jag har rengjort filtret och kollat växlingsventilen. Ventilen öppnar och stänger helt ok. Cirkulationspumparna går på högsta hastighet. Vad gör jag?


Utloggad JesseJames

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 119
  • Karma +1/-0
SV: Hög returtemperatur
« Svar #1 skrivet: 09 januari 2010, 17:03:53 »
Vad har du för delta mellan Vb fram och retur när den gör varmvatten?
63kvm + 63kvm källare under utbyggnad till 130+140kvm. IVT HT+ E11 med 300/160 beredare och 100l arbetstank. 205m aktivt hål, granit. Dalmas i exil i Stockholm.

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 562
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
SV: Hög returtemperatur
« Svar #2 skrivet: 09 januari 2010, 17:05:01 »
Ställ ner varmvattentemperaturen eller höj max tillåten returtemp under 8.4 (obs fabriksmenyn)

Hej!
Jag har en IVT Greenline 8E-9. Den slår av och larmar retur hög. Det sker alltid efter det att varmvattenberedaren värmts upp. Jag har rengjort filtret och kollat växlingsventilen. Ventilen öppnar och stänger helt ok. Cirkulationspumparna går på högsta hastighet. Vad gör jag?


Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

Utloggad KH

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Hög returtemperatur
« Svar #3 skrivet: 09 januari 2010, 23:20:33 »
Tack för svaren. Jag vet inte hur jag ska kunna avläsa differensen. Det finns ingen display. Det finns tre reglage. Rumskurva, parallel och varmvattentemp.Jag behöver lite vägledning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!