0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
måle, jag vet inga konstigheter att byta den.. kan tänka mig att de e som att byta insats i en radiatorventil men men tror jag får rätt okej så känns helt okej att byta.Jag sparar ju den gamla, så nångång kanske de kommer i en ny insats!Tänkte på, hoppas jag får en med molex anslutning för de har jag nu.Borde väl bara vara att plugga i?SÅ det inte är att tåtarna ska ligga på annat sätt i nya motorn?
Måle, menar du när man byter insatsen eller byter hela växelventil+motor?Tack för alla bra svar!
Måle, jag följer ditt råd med att byta bara insats, leveransen hade inte gått iväg på ventilen så imorgon kommer de en insats och verktyg.Det är bara skruva ur samt skruva i?Inget speciellt läge den ska vara i eller något sådant?Tack för du tar dig tid...// Andreas
Tack för bra beskrivning.Nej jag har 28mm på växelventilen, röret som går till expansionskärlet (ser inte längre men de borde väl va ett t-rör där som går till tws slingan?) från växelventilen är förminskad med en 28x22 men de andra från pumpen och stigarledningen är 28mm.Jo displayen och allt är redan borttaget, motorn har jag haft borta när jag motionera växelventilen... jag var egentligen nyfiken på just momentet med insatsen men de har du beskrivit bra!Tack för hjälpen, ska bli skönt att få de fixat imorgon.Återkommer med resultat.Mvh Andreas
Nu ä insatsen bytt, gick som på räls... Nu förstår när du sa att de gick enkelt Sen Prova jag att manuell köra ventilen från installationslägey och den gick både upp och ner nu... Väldigt fint Tack för all hjälp!
Nja, lite.. jag lufta på luftnippel på kärlet eftersom de stiger mot det och det blir högsta punkt så.Kan de bli stående luft i tws slingan? de borde väl följa med upp till kärlet?