Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tillskott pÃ¥ hela tiden vid sommardrift  (läst 1094 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blindahl

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Tillskott på hela tiden vid sommardrift
« skrivet: 25 april 2007, 12:04:39 »
Idag är det så varmt att min pump slog över på sommardrift. Det blev ganska snart larm på Värmebärare ut max och när jag kollade temperaturerna noterade jag att värmebärare ut (T8) var uppemot 70-80 grader. Det visade sig då att TS var påslagen i all hemlighet. Alltså, pumpen indikerar inte att tillskottet är på, men om jag slår av automatsäkringen till TS så går tempen på T8 ner och om jag slår till automatsäkringen till TS så springer T8 iväg uppåt.

Vi har ganska nyligen flyttat in i huset och jag minns att automatsäkringen var avslagen då, vilket förbryllade mig något. Jag slog till den någon gång i vintras och TS har fungerat bra ända tills nu. När TS har varit igång har även pumpen indikerat detta korrekt med lampan.

Är det någon som känner igen detta eller är det bara installatören som blandat ihop kablarna?

Jag har en Greenline C9
IVT Greenline C9

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: Tillskott på hela tiden vid sommardrift
« Svar #1 skrivet: 25 april 2007, 17:56:39 »
Kolla så att kontaktorn inte har hängt sig, annars verkar det som felet ligger i styren.
Mest kyla men lite värme också

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!